2 מתכון ללחמניות לפסח של אודטה

2 מתכון ללחמניות לפסח של אודטה

אני מאוד אוהבת חגים. את כולם. אוהבת לחגוג אותם במלוא עוצמתם ועל כל הסממנים שלהם. האהובים עלי ביותר הם ראש השנה ופסח. שניהם מסמלים עבורי ועבור רבים אחרים תחילת של תקופה/פרק. התחדשות, התרעננות, התנקות. הזדמנות ליצור משהו חשש, לשנות. אוהבת בהם ממש הכל. החל מהאווירה, אורחות החג והמאכלים. במיוחד את פסח. מכורה למצות (מצבריי) וקנידלך, ואם זה לא היה כל כך משמין הייתי אוכלת אותם במהלך כל השנה.

בשנה טיפוסית רגילה (בלי 'קורונה') אני נכנסת לאווירת החג מייד עם פריחת החרציות הצהובות מסביב. מבחינתי, זה הכי פסח שיש ומשתדלת לערוך את שולחן החג יום יומיים לפני. מערב החג כדי 'להכניס את הבית' לאווירת החג. 

מתה על שולחנות מעוצבים. ארוחות שישי, חגים. רעיונות לעיצוב השולחן אני מאמצת מדרור גולן – אחד המוכשרים בארץ בתחום העיצוב והפקת אירועים. את דרור הכרתי דרך גיסתי לימור (עד ממש לאחרונה היתה בעלת קיטרינג בוטיק, אחראית על הקינוחים במספר מסעדות שוות בתל אביב).

לימור ודרור חברו והרימו יחד מספר אירועים מדהימים כשהיא אחראית על האוכל והקינוחים והוא על עיצוב האירוע. כך למעשה זכינו שדרור יעצב את החתונה שלנו. ממליצה להכנס לעמוד הפייסבוק ולאינסטגרם ולקבל רעיונות.ממש עכשיו פרסם שישה רעיונות שונים לעיצוב שולחן החג, מדברים שיש כמעט בכל בית, עם אפשרות להשתתף בתחרות קטנה שמארגן ואולי לזכות בעיצוב שלו אישית באחד החגים הבאים. פייסבוק: dror golanאינסטגרם: droe.golanמצרפת לכם תמונות של שולחנות מעוצבים. שולחן פסח בארוחת חג אצל לימור גיסתי. 

שולחן ארוחת שישי טיפוסית אצל חמותי. 

מתכון ללחמניות לפסח של אודטה

נכון. יש כאלה המון ברשת אז מה כל כך מיוחד באלה על אחרות? התיבול הנפלא ויחס הכמויות הגאוני בין כל המרכיבים. כל היחודיות היא בטעם הקימל הטחון, במלח ובפלפל. אני אישית מתה על לחם קימל אבל מי שלא אוהב (הקמצוץ הזה באמת לא ממש מורגש ואף משתלב מעולה), אבל אפשר לוותר על הקימל ועדיין הן תהיינה מושלמות. הן יוצאות תפוחות, מלאות תוכן ומרקמן כשל לחם כפרי משובח. 

אופן ההכנה:

1. בסיר בינוני מרתיחים 2 כוסות מים (400 סיסי) + 10 כפות שמן סויה רגיל + שתי כפיות מחוקות קימל טחון + שתי כפיות מחוקות מלח + חצי כפית פלפל שחור טחון. 

2. כשרותח: מכבים את האש. 

3. אחרי שהאש כובתה מוסיפים פנימה לסיר הזה בבת אחת 2 כוסות (200 גרם) קמח מצה + 6 ביצים שלמות. לשים חזק -חזק עד שמתקבל מרקם אחיד למראה. 

4. מרפדים תבנית תנור שטוחה בדף נייר אפייה ועוטים על היד ככפות ניילון (חד פעמיות), כמובן שלא חייב. בעזרת כף היד יוצרים מהעיסה כדורים בגודל של קלמנטינה (40 גרם). מניחים אותם בתבנית ברווחים קטנים. מהעיסה הזו יוצאות כ 17 לחמניות.

5. אופים כ 45 דקות ב 200 מעלות צלזיוס בתנור שחומם מראש. 

הן כל כך טעימות, אין לי מילים לתאר לכם. צריך רק לטעום כדי להבין.קימל טחון להפתעתי יש במרכולית (לא מצאתי בסופרים גדולים אחרים) ויש אצלי למי שצריך, וכפפות? מניחה שבתקופה הזו לא חסרות לכם 🙂 חג שמח!

השארת תגובה