מחסן התחפושות הישן

מחסן תחפושות – ספרה אדיבה

לזכרה של קלרה

מחסן התחפושות של פורים היה הbaby – של קלרה. היה בו ארגון למופת. יכולת למצוא שם כלבלבים, ליצנים, מכשפות, פיות, אנשי חלל וכל מה שביניהם. 

כל תחפושת הייתה ארוזה בשקית ניילון ועליה מדבקה המציינת מהי התחפושת שבשקית. התחפושות היו נקיות ומכובסות, מפורים הקודם.

אחרי שחגגנו את ט"ו בשבט, מיד החלו ההרשמות בגנים ובכיתות לאילו תחפושות הילדים רוצים להתחפש. הרשימות הועברו לקלרה שלא חסכה להזכיר למטפלות שהזמן קצר והמלאכה מרובה.

אחרי שנוצלו כל התחפושות הקיימות לפי בקשות הילדים, החלה התפירה של התחפושות החדשות, בדיוק לפי התמונות שהועברו לקלרה ע"י ההורים.

היו אצלה בארונות של מחסן הבגדים, שם עבדה כתופרת, אוצרות של בדים נוצצים ומבריקים, מוכנים לתפירת ה"יצירות" שלה כלומר, התחפושות שעדיין חסרו במלאי של מחסן פורים. היו לה גם כל מיני סוגים של סרטים ופייטים, בדי רשת מכמה צבעים, כפתורים, אבזמים, רוכסנים  וכדומה. כך יצרה את התחפושות בכישרון ודמיון עשיר, לשמחתם של הילדים והוריהם.

מלבד יצירת התחפושות החדשות היא היתה מודדת את התחפושת לכל ילדה וילד ומתקנת תחפושות ישנות שהפכו לחדשות, תחת ידה.

קלרה הקימה את מחסן התחפושות לילדים, שמרה אותו מאורגן מסודר ונגיש  לכל עת. התחפושות שמשו אותנו, המורות והמטפלות בחברת הילדים, להופעות והצגות באירועים נוספים במהלך השנים. קלרה תמיד נענתה ברצון לבקשותינו ותרמה בכך להצלחות בהופעות ובאירועים שלנו.

היום, כשההורים קונים את תחפושות פורים לילדיהם במיטב כספם, אז אנו ההורים של אז והסבים של היום נזכרים בערגה, במחסן פורים של קלרה, שכמו קוסמת מהאגדות יצרה הכל יש מאין, בכישרון, בצניעות ובאהבה רבה. 

                                                יהי זכרה ברוך.

                                                                             אדיבה.

השארת תגובה