חודש נובמבר בגיל הרך

חודש נובמבר בגיל הרך

להורי הגיל הרך שלום רב,

כמנהלת החינוך לגיל הרך חשוב לי להיות בקשר שוטף עם הורי הילדים. אני רואה בהורים שותפים מרכזיים במערכת החינוך לצד הצוותים החינוכיים. אני נמצאת בקשר יומיומי עם הורים רבים אבל לא תמיד זוכרת או לא תמיד יכולה לעדכן את כולם בכל הדברים שקורים אצלינו בגיל הרך, וכמו שחלקיכם יודעים קורה לא מעט.

לכן, אני מבקשת אחת לחודש להוציא עדכון קצר על המתרחש בגיל הרך ולספר קצת מה מתכונן בחודש הקרוב. חשוב לי לציין כי אין כוונה להחליף את העדכונים השוטפים של הצוותים, אלא להוסיף מעט מידע בהסתכלות רחבה על כלל המערכת גם בהיבט החינוכי-ערכי וגם בהיבטים אחרים.

אני מקווה כי עדכונים אלה יחזקו את הקשר והשקיפות ביני ולבינכם, ומקווה שתמצאו את העדכונים האלה מועילים ומעניינים.

שלכם ולרשותכם,

הילה צפריר, מנהלת החינוך לגיל הרך

קצת מהנעשה בחודש נובמבר

בהיבט החינוכי:

בחודש נובמבר שמנו דגש על ערך החברות, בהתאמה לגיל הילדים ורמת ההתפתחות . כך למשל בגן תמר התמקדנו בכיבוד החברים והמרחב הפרטי שלהם, הקשבה איש לרעהו והצעת פתרונות חלופיים בשיתוף עם הילדים. בגן עפרוני הגדרנו מהם מעשים טובים- כלפי חבר, כלפי הקבוצה, וכלפי הכלל. הילדים  הזומנו לספר ולכתוב בלוח "מאה המעשים הטובים" על הצלחותיהם ולקבל על כך משוב.  לגישור ומציאת פתרונות כאשר הילדים קיבלו תפקיד של שוחרי שלום בתורנות כאשר תפקידם הוא- גישור ומציאת פתרונות בין הילדים. בגן דרור שוחחו על תפקידו של היחיד בתוך הקבוצה ומשמעות הקבוצה עבור כל אחד. במה כל ילד תורם לקבוצה, במה הקבוצה מחזקת אותו,  איך אפשר לתרום לקבוצה ולהיתרם ממנה ומתי כל אחד בוחר ללכת עם הקבוצה או להשמיע את קולו ולהתנגד.

 דברים נוספים:

  • אחד הערכים המרכזים העומדים לנגד עינינו במערכת החינוך לגיל הרך הוא החיבור לטבע ושמירה על הטבע למען הדורות הבאים, לכן בהחלטה משותפת עם צוותי הגנים בחרנו להפסיק את השימוש בכלים חד-פעמיים ומעבר לשימוש מלא בכלי מטבח "רגילים" הניתנים לשטיפה. אנחנו נמשיך ונהפוך את הגנים בדביר לגנים "ירוקים" יותר וידידותיים לסביבה ולטבע, בשיתוף מלא של הילדים.
  • מתוך רצון להמשיך לשפר ולהשקיע בצוותים החינוכיים בגנים, אנחנו ממשיכים את סדרת ההשתלמויות אחד לחודש כאשר אנחנו שמים דגש על שילוב של מקצועית, שיתוף פעולה בצוותים וגיבוש של חברי הצוות. אני מאמינה כי שילוב של מקצועיות חינוכיות לצד אווירה טובה, גיבוש ואחווה יטיבו עם הצוותים ובסופו של דבר עם הילדים שלנו. כחלק מהתפיסה הקהילתית ברור לנו כי חלק מההכשרות יבוצעו על ידי אנשי הקהילה.
  • חלק מתהליך לשיפור תנאי השהות בגן, בשבועות האחרונים הוחלפו מזגנים בחלק מהגנים למזגנים חדשים ושקטים יותר, כמו כן התחלנו תהליך של החלפת רהיטים והוצאה של רהיטים ישנים ולא מזמינים.

 קצת ממה שמצפה לנו בחודש הקרוב:

  • באופן טבעי חודש דצמבר יהיה בסימן של חג החנוכה. נעסוק לא מעט בהיבטים השונים של החג, נקשט של את הגנים ביצירות צבעוניות וזוהרות מעשי ידי הילדים, נשיר, נרקוד, נטעם ממאכלי החג, ועיקר נחגוג את החג. אך מלבד החג עצמו, ניגע באור ומאפייניו, אור שיכול לבקוע מנר זעיר, שאם רק נדע להסתכל, נראה שהוא זוהר למרחקים. הרי בכל אחד מאיתנו, ומהילדים שלנו דולק אור וכולנו כאן להעצים אותו.
  • בהזדמנות זו אני מבקשת להזכיר לכם שב 26.12, ילדי גן תמר, דרור ועפרוני יפגשו לפעילות רב דורית מיוחדת במינה "אבן הפלא", סבים-סבתות יחד עם הנכדים. בשעה 16:00 בחדר האוכל. יש למה לחכות.

  אז שיהיה לנו חודש מלא אור ושמחה, המשך עבודה פורייה עם הנעה ושיתוף פעולה מלא.

הילה צפריר- מנהלת הגיל הרך

תגובה אחת

  1. חודש דצמבר 2019 בגיל הרך | קהילת דביר הגב

    […] לעדכון של חודש נובמבר 2019 לחץ כאן […]

השארת תגובה