משפחת קליינר

משפחת קליינר

נעים להכיר: משפחת קליינר

המיקום:

סלון ביתם שבהרחבה. אחר הצהריים של יום שישי. מגישים קפה. בית משפחת קליינר תמיד מזמין ומלא שמחת חיים. שניים מהילדים מקבלים את פני, השניים האחרים מסתובבים ככל הנראה בהרחבה בין בתי חברים.

מי במשפחה?

טל, בן 35, הצטרף לכוחות המשטרה הכחולה לפני שישה שבועות. מיכל, 34, קלינאית תקשורת במקצועה, אך כרגע בעיצומה של חופשת לידה. תומר, הצטרף לשורות המשפחה לפני חודש. הראל, בן שנתיים, חניך מצטיין בגנון זית. עומרי, בן חמש, קמב"צ בגן דרור. נמרוד, בן שבע ובכיתה ב', מפקד על כוח האחים.

איך הכרתם?

טל: "איזה גירסה את רוצה? תלוי את מי שואלים…". העובדות המוסכמות הן שעבדו יחד בצופים אחרי הצבא. טל ריכז את שבט בת ים, מיכל ריכזה את שבט מונוסון. השנה היא 2004 והם נפגשו בישיבת מרכזי שבטים. טל: "חברת ילדות שלי הגיעה יחד עם מיכל לישיבה בפעם הראשונה. אני שמרתי מקום לידי לחברה, וכשהמקום התפנה לרגע מיכל התיישבה לידי. ביקשתי בנימוס שתזוז כי המקום שמור". מיכל: "היה סדר ישיבה והיה מקום ריק ליד טל. כשהתיישבתי לידו הוא פשוט גירש אותי!". לאחר מכן הם המשיכו לעבוד בצוות שריכז טיול בצפון הארץ, למרגלות מבצר נמרוד. מיכל: "היה לי שק שינה ממש שווה שטל ביקש לחלוק איתי מאימת הקור…". הדברים המשיכו להתחמם עוד ובקיץ 2005 הם כבר הפכו לזוג באופן רשמי.

איך התגלגלתם לדביר?

הבנו שאנחנו רוצים לגור בקיבוץ והאפשרות לבנות בהרחבה של קיבוץ מאוד קסם לנו. בזמנו גרנו יחד ברמת גן. התחלנו לחפש מגרשים באזור רחובות והמחיר היה יקר מדי. לאט לאט ירדנו דרומה. יום אחד אמא של מיכל עברה ליד דביר וראתה שמשווקים מגרשים בהרחבה. מיכל הגיעה לשמוע ובאותו יום קנתה את הבית.

מה זה להיות דבירניק מבחינתכם?

לקחת חלק פעיל ומשמעותי בחיי הקהילה ולהבין שכל דבר עולה כסף ואם אנחנו רוצים שיקרה פה משהו אז צריך להתנדב וליזום!

בימים כתיקונם טל מארגן את הילדים, מיכל מארגנת את האוכל. נמרוד נוסע עצמאית על אופניים להסעה לבית הספר. מיכל ממהרת לעבודה וטל לוקח את הקטנים לגנים. אבל עכשיו טל בעיצומו של קורס אינטנסיבי בתנאי פנימייה למשך מספר חודשים ויוצא הביתה רק בסופי שבוע ובימי שלישי בערב (לאחר ששיכנע את המפקד שהוא מכור לצ'יפס של בנאי), כך שמיכל מתפעלת כרגע ביד רמה את רוב ענייני הבית.

קפה?

מיכל אוהבת את הקפה שלה בצורה של תה. טל שותה קפה ממכונה.

תחביב משפחתי אהוב –

טיולים בארץ ובחו"ל ולשבת על הספה האדומה עם הרגליים למעלה.

נופש משפחתי אחרון –

נסענו לארה"ב כל המשפחה לטיול ארוך ומושקע של שלושה וחצי שבועות. חלקו של הטיול היה לאירוע משפחתי והחלק השני לבקר את הצברניקית שלנו. את הטיול אירגנה מיכל בכישרון רב ומאז רבים הגיעו להתייעץ ולהיעזר בה באירגון  טיולים וקבלת טיפים בנושא.

מבסוטים פה בדביר?

מיכל: "מרגישים שהגענו למקום הנכון. למשל עכשיו סביב הלידה התמיכה והעזרה של הקהילה מאוד מורגשת והתחושה מדהימה". טל: "ההחלטה הטובה ביותר שעשינו בחיים!"

ראיינה: טהר דותן

השארת תגובה