ליווי הסעות – עדכון תמונת המצב.

הורי שלדג, נוער שלום, מצורף עדכון וסיכום נושא ההסעות בדביר נכון לעתה (לאור פיילוט שנעשה שנה שעברה בדביר).

למי שלא מכיר, רקע ושורש העניין:

  1. עד לפני שנתיים יצאו מדביר בבוקר וחזרו בצהרים שני אוטבוסים שלוו על ידי המורות (בעיקר).
  2. בהרבה מאד מקרים לא היה מלווה כלל על האוטובוס.
  3. זמינות המורות (בעיקר בחזור) היה גדול משמעותית. דבר שהשתנה שנה שעברה.
  4. מערכת החינוך עסקה בכורך וכאילוץ בנושא דבר שפגם בתוצר.
  5. תאונת דרכים קשה (למזלנו לא עם אוטובוס ההסעות אלא רכבים בקרבת האוטובוס) חידדה את הצורך למשהו אחר בנושא הסעות
  6. השנה יוצאים מדביר בבוקר וחוזרים בצהרים שלושה אוטובוסים. מדובר על 35 ליווים בשבוע (כולל רכב מלווה לסופו של היום). מספר עצום..
  7. מספר האוטובוסים רק ילך ויעלה (צפוי 4 כבר בשנה הבאה)
  8. לאור האמור ומתוך רצון למצוא לעניין פתרון, נבחנו שנה שעברה  מספר חלופות – נעשתה עבודה מול מועצה בנושא הליווי ברמה התפעולית והכספית וכן נעשה תהליך של הבהרת המחויבות של בית הספר בנושא זה, בשורה תחתונה, נכנסו לפיילוט שנה שעברה כאשר התפישה המרכזית היתה שאת ליווי הבוקר עושים נערי המוסד (יא, יב) \ ליווי חזור – מדרכי שלד"ג

להלן עדכון בנושא ניהול ההסעות לאור תוצאות הפיילוט שבוצע, ותחילת השנה הנוכחית,

  1. הובלת ההסעות עלידי הנוער – אינו מושלם אך בהחלט כמוצלח מאד (אל מול החלופות האפשריות),
  2. "הרווחנו" על הדרך עוד יכולת לקשר בין הקהילה לנוער, דבר שבכל מקרה בנתיב העשיה (בהקשר הנוער).
  3. הפקנו לא מעט לקחים לאופן ההתנהלות לשנה זו משנה קודמת, ויש כוונה להעמיק ולהרחיב את החשיבה בנושא.
  4. הערה – שימו לב הפתרון מתונה תמיד בהשתתפות הנוער. הנערים המלווים מקבלים תקציב כולל של 30,000 שח שנגזר לשווי של ליווי "פר הסעה". כאשר על כל אוטובוס יש שני מלווים.

ליווי ההסעות החל מספטמבר 2017:

  1. הסעות בוקר – ילוו על ידי נערי י, יא, יב (שניים על כל אוטובוס) – משם ימשיכו בדרכם לשובל. (אין צורך ברכב מלווה) – ימים ראשון עד חמישי.
  2. חזרה מבית הספר יעשה על בסיס מורות \ מדריכי שלדג. מיפוי העניין עדין בתהליך.
  3. ימי שישי.ערבי חג – התנדבות ליווי הורים – אנו מחפשים מישהו שירכז זאת. אחרת זה כנראה לא יתרומם.

נגזרות ומשמעויות לאור הרשום לעיל:

אחריות בית הספר (כפי שמגדיר משרד החינוך):

  1. קבלת כלל ילדי בית הספר ויצירת רשימת נוכחות כולל שיחה להורים היכן שחסרים ילדים (עד 07:30 בבוקר).
  2. בעת סיום היום – אחריות בית הספר – להעלות את כלל ילדי בית הספר שהגיעו בבוקר לאוטובוס ולדעת שאם ילדים חסרים היכן הם (יצאו באישור קודם לכן, נשארו לפרטני וכך הלאה), אוטובוס לא אמור לצאת לפני בירור ומיפוי זה.
  3. אחריות על נושאי משמעת בהסעות עצמן.
  4. יש עוד לא מעט היבטים שהינם חובת בית הספר, אך אלו העיקריים הרלוונטיים

אחריות מועצה\ מוסד חינוכי מבואות הנגב:

  1. להיות מעורבים להוות חלק במתן פתרונות סביב משמעת, תקלות תפעוליות וכדומה.
  2. לסכם עם רכז הסעות (מטעם בית הספר) את הבעיות שעלו ולשפר, לייעל התהליך
  3. נערי יא יב – יקבלו בגין הסעות מלגת נסיעה לפולין (כמוסבר לעיל)

אחריות מערכת החינוך \ מדריכי שלדג:

  1. קביעת מי עולה לאיזה אוטובוס.
  2. קביעת מקומות הישיבה באוטובוס בהתאמה לדינאמקית הילדים.
  3. קבלת הילדים מההסעות בצהרים ובדיקת נוכחות בעת חזרתם.
  4. רישום בעיות בהסעה והעברתן לטיפול בית הספר \ טיפול בחינוך בדביר.
  5. טיפול בסידור העבודה של הנוער

אחריות ההורים:

  1. אחריות על התנהגות ילדיהם בעת ההסעות. ועל נושא הובלת הילדים אל ההסעה וממנה
  2. להבין שהאחריות בכללותה על ההורים ויש פה מערך שלם של מנגנונים שבאים להקל אך לא מסירים את האחריות הבסיסית הזו.

בהזדמנות זו – שתהיה לכולנו שנה טובה,

אסף רוט – יו"ר וועד האגודה.

השארת תגובה