אסתר רויס נברו

אסתר רויס נברו

אסתר נברו 100304

דביר סורוקה דנמרק ומה שביניהם דביר – סורוקה – דנמרק ומה שביניהם

שיחה עם אסתר רויס נברו

מעל 35 שנים שאסתר , סורוקה וחדר מיון הולכים ביחד. מעל 35 שנים שאסתר, סורוקה וחדר מיון הולכים ביחד.   לפני כמה ימים אסתר אמרה לי: "החברים עדיין פונים אלי בכל מיני נושאים הקשורים לבית החולים. לפני כמה ימים אסתר אמרה לי: "החברים עדיין פונים אלי בכל מיני נושאים הקשורים לבית החולים.   כנראה לא יודעים שסיימתי עבודתי שם על סעיף פנסיונריות". כנראה לא יודעים שסיימתי עבודתי שם על סעיף פנסיונריות ".

כמה פעמים בעבר ביקשתי מאסתר להתראיין והיא סירבה. כמה פעמים בעבר ביקשתי מאסתר להתראיין והיא סירבה.   הפעם תפסתי את המומנטום והצעתי שוב. הפעם תפסתי את המומנטום והצעתי שוב.   לאחר לחצים קלים היא נענתה. לאחר לחצים קלים היא נענתה.

ביקשתי לדבר איתה על בי"ח סורוקה ומה השתנה והתקדם שם, כיצד היא שומרת על הקשר עם המשפחה והמולדת בדנמרק, על השינוי בדביר ואיך זה משפיע עליה ומה תוכניותיה לתקופת הפנסיה. ביקשתי לדבר איתה על בי"ח סורוקה ומה השתנה והתקדם שם, כיצד היא שומרת על הקשר עם המשפחה והמולדת בדנמרק, על השינוי בדביר ואיך זה משפיע עליה ומה תוכניותיה לתקופת הפנסיה.

מתי התחיל הקשר בין אסתר לסורוקה? מתי התחיל הקשר בין אסתר לסורוקה?

למדתי בקופנהגן – אחות במשך שלוש וחצי שנים וכשהגעתי לארץ לא היתה בעיה לקבל תעודה. למדתי בקופנהגן – אחות במשך שלוש וחצי שנים וכשהגעתי לארץ לא היתה בעיה לקבל תעודה.   הקושי היה – השפה. הקושי היה – השפה.   הגעתי לדביר כאחות, לעבוד ביחד עם נעמי רוזן , והוצע לי להכיר את בי"ח סורוקה, את המחלקות השונות ואת הסגל. הגעתי לדביר כאחות, לעבוד ביחד עם נעמי רוזן, והוצע לי להכיר את בי"ח סורוקה, את המחלקות השונות ואת הסגל.   זה היה בשנת 1968. זה היה בשנת 1968.

סיפור פיקנטי מאותם ימים – פולה בן גוריון היתה מאושפזת במח' הכירורגית ונדרשו רק אחיות מוסמכות כדי לטפל בה. סיפור פיקנטי מאותם ימים – פולה בן גוריון היתה מאושפזת במח 'הכירורגית ונדרשו רק אחיות מוסמכות כדי לטפל בה.   רק רק האחות הראשית ואנוכי הותאמנו לתפקיד. האחות הראשית ואנוכי הותאמנו לתפקיד.   בשבילי זו היתה חוויה. בשבילי זו היתה חוויה.   פולה חקרה אותי מי אני ומה אני יודעת והיתה מאוד תובענית. פולה חקרה אותי מי אני ומה אני יודעת והיתה מאוד תובענית.   לעומת זאת עם בן גוריון היה מאוד מענין לשוחח. לעומת זאת עם בן גוריון היה מאוד מענין לשוחח.

התחלתי לעבוד כאחות בדביר ויום אחד בשבוע התנדבתי במיון. התחלתי לעבוד כאחות בדביר ויום אחד בשבוע התנדבתי במיון.   משנת 1978 התחלתי לעבוד מלא במיון. משנת 1978 התחלתי לעבוד מלא במיון.   עברתי שלושה חדרי מיון: הראשון היה מול האוניברסיטה, השני מצפון ליד הרמפה ולאחרונה במיון החדש שבמבנה החדש. עברתי שלושה חדרי מיון: הראשון היה מול האוניברסיטה, השני מצפון ליד הרמפה ולאחרונה במיון החדש שבמבנה החדש.   היו לי הרבה בוסיות, אבל הבוסית (בה' הידיעה) היתה ריקי משובל. היו לי הרבה בוסיות, אבל הבוסית ("הידיעה בה) היתה ריקי משובל.   עם בנות המיון, איתן עבדתי לאורך שנים, הפכנו ממש למשפחה גדולה, הן מלוות אותי בשמחות ובקשיים והן החברות הכי טובות שלי. עם בנות המיון, איתן עבדתי לאורך שנים, הפכנו ממש למשפחה גדולה, הן מלוות אותי בשמחות ובקשיים והן החברות הכי טובות שלי.   בשנים האחרונות המיון מאוד גדל ונוספו עובדים רבים והאווירה המשפחתית נעלמה. בשנים האחרונות המיון מאוד גדל ונוספו עובדים רבים והאווירה המשפחתית נעלמה.

אילו תחנות יש במיון והיכן עבדת? אילו תחנות יש במיון והיכן עבדת?

במיון שלוש תחנות: במיון שלוש תחנות:   כירורגית, פנימית ואורטופדית. כירורגית, פנימית ואורטופדית.   בכניסה – תחנת קבלה. בכניסה – תחנת קבלה.   מיון ילדים ומיון נשים הם בנפרד. מיון ילדים ומיון נשים הם בנפרד.

הכי אהבתי לעבוד בפנימית. הכי אהבתי לעבוד בפנימית.   בשנתיים האחרונות, בגלל בעיות רגליים, אני עובדת בקבלה. בשנתיים האחרונות, בגלל בעיות רגליים, אני עובדת בקבלה.   זה מקום מתאים לאחות ותיקה כי שם נעשה המיון הראשוני וצריך להחליט לאיזו תחנה לשלוח את החולה. זה מקום מתאים לאחות ותיקה כי שם נעשה המיון הראשוני וצריך להחליט לאיזו תחנה לשלוח את החולה.   כשהייתה תאונה גדולה עם מספר נפגעים רב קיבלתי את הקריאה הראשונה והצטרכתי לגייס את הצוותים בהתאם. כשהייתה תאונה גדולה עם מספר נפגעים רב קיבלתי את הקריאה הראשונה והצטרכתי לגייס את הצוותים בהתאם.

במיון הקודם היה קשר עין עם התחנות אבל במיון החדש, שהוא אמנם גדול ונוח, מי שנמצא בקבלה מרגיש מאוד לבד, כי אין קשר לתחנות. במיון הקודם היה קשר עין עם התחנות אבל במיון החדש, שהוא אמנם גדול ונוח, מי שנמצא בקבלה מרגיש מאוד לבד, כי אין קשר לתחנות.   עיקר הקשר הוא עם נהגי האמבולנס המביאים את החולים ועם פקידי המיון. עיקר הקשר הוא עם נהגי האמבולנס המביאים את החולים ועם פקידי המיון.

בצמוד למיון קיים חדר טראומה שם מטפלים בנפגעים שזקוקים לטיפול נמרץ, נפגעי התקף לב או איבוד הכרה. בצמוד למיון קיים חדר טראומה שם מטפלים בנפגעים שזקוקים לטיפול נמרץ, נפגעי התקף לב או איבוד הכרה.   נהגי האמבולנס מדווחים מהדרך איזה סוג של נפגעים מגיעים כדי להקל על המיון. נהגי האמבולנס מדווחים מהדרך איזה סוג של נפגעים מגיעים כדי להקל על המיון.

ימי ראשון וחמישי הם הימים העמוסים ביותר. ימי ראשון וחמישי הם הימים העמוסים ביותר. כמה שהמיון החדש גדול בימים האלה הוא תמיד מלא ואין מספיק מיטות וכסאות גלגלים (דרך אגב, הרבה כסאות גלגלים של סורוקה מטיילים בבאר-שבע). כמה שהמיון החדש גדול בימים האלה הוא תמיד מלא ואין מספיק מיטות וכסאות גלגלים (אגב דרך, הרבה כסאות גלגלים של סורוקה מטיילים בבאר – שבע).

במיון עובדים רופאים קבועים בפנימית ובאורטופדית ובכירורגית לא. במיון עובדים רופאים קבועים בפנימית ובאורטופדית ובכירורגית לא.   בשעות אחה"צ והלילה הרופאים הם תורנים. בשעות אחה"צ והלילה הרופאים הם תורנים.

אלו שינויים חלו במיון במהלך שנות עבודתך? אלו שינויים חלו במיון במהלך שנות עבודתך?

השינויים העיקריים קשורים בגודל – במספר החולים, במספר העובדים ובמיבנים. השינויים העיקריים קשורים בגודל – במספר החולים, במספר העובדים ובמיבנים.   פעם הינו צוות/משפחה ובשנים האחרונות הצוות גדל והאווירה המשפחתית נעלמה. פעם הינו צוות / משפחה ובשנים האחרונות הצוות גדל והאווירה המשפחתית נעלמה.   מבחינת החולים יש יותר מקרי אלימות, שיכרות ותאונות דרכים, הכל גדל. מבחינת החולים יש יותר מקרי אלימות, שיכרות ותאונות דרכים, הכל גדל.   מגיעים הרבה מאוד חולים זקנים, במיוחד מקרב העליה הרוסית, עם בעיות שלא טופלו שם. מגיעים הרבה מאוד חולים זקנים, במיוחד מקרב העליה הרוסית, עם בעיות שלא טופלו שם.

שינוי בולט נוסף קשור בהתנהגות של החולים – פעם כל מה שהרופאים אמרו היה קדוש, היום האנשים לא כ"כ נותנים אמון. שינוי בולט נוסף קשור בהתנהגות של החולים – פעם כל מה שהרופאים אמרו היה קדוש, היום האנשים לא כ"כ נותנים אמון.   כתוצאה מכך התנהגות חלק מהאנשים היא תוקפנית ולעיתים אלימה. כתוצאה מכך התנהגות חלק מהאנשים היא תוקפנית ולעיתים אלימה.

 

פעם הייתי חברה של הבדואים, היום אני מפחדת מהם. פעם הייתי חברה של הבדואים, היום אני מפחדת מהם.   כבר קרה כמה פעמים שנאלצתי לקרוא לביטחון. כבר קרה כמה פעמים שנאלצתי לקרוא לביטחון.   הם חושבים שהם מקופחים ולפעמים דורשים באלימות. הם חושבים שהם מקופחים ולפעמים דורשים באלימות.   בדרך כלל הם מגיעים למיון עם הרבה מלווים, על חולה אחד, ומתנהגים בצורה בלתי הולמת. בדרך כלל הם מגיעים למיון עם הרבה מלווים, על חולה אחד, ומתנהגים בצורה בלתי הולמת.   הנוער נועז וחצוף. הנוער נועז וחצוף. יש מיקרים של טיפול חודרני שדורש את חתימת ההורים לנערים שלא הגיעו לגיל 18 וחלקם מתנגד ומתווכח. יש מיקרים של טיפול חודרני שדורש את חתימת ההורים לנערים שלא הגיעו לגיל 18 וחלקם ומתווכח מתנגד.   מקרב העליה הרוסית יש מבוגרים רבים שלא יודעים עברית ומגיעים למיון ללא מלווה, דבר שמקשה מאוד על האיבחון וההפניה. מקרב העליה הרוסית יש מבוגרים רבים שלא יודעים עברית ומגיעים למיון ללא מלווה, דבר שמקשה מאוד על האיבחון וההפניה.

איך אפשר לשרוד כל כך הרבה שנים ולספוג מראות קשים וסבל? איך אפשר לשרוד כל כך הרבה שנים ולספוג מראות קשים וסבל?

במשך השנים יוצרים נתק ריגשי, בעיקר לגבי אנשים שאני לא מכירה. במשך השנים יוצרים נתק ריגשי, בעיקר לגבי אנשים שאני לא מכירה.   היה לי מאוד קשה לראות ילדים פגועים, בעיקר עם כוויות. היה לי מאוד קשה לראות ילדים פגועים, בעיקר עם כוויות.

במהלך העבודה קיבלנו הכשרה, ימי עיון והשתלמויות וב-1980 עברתי קורס לאחיות טראומה. במהלך העבודה קיבלנו הכשרה, ימי עיון והשתלמויות וב -1980 עברתי קורס לאחיות טראומה.   כל זה מחזק ומקדם מקצועית. כל זה מחזק ומקדם מקצועית.   אני חושבת שזה היה מוצלח שבתקופה שהייתי אחות בדביר עשיתי זאת בשילוב עם עבודה בביה"ח. אני חושבת שזה היה מוצלח שבתקופה שהייתי אחות בדביר עשיתי זאת בשילוב עם עבודה בביה"ח.   יצרתי קשר עם הרופאים והבאתי את החידושים. יצרתי קשר עם הרופאים והבאתי את החידושים.

כל פעם שהייתי מקבלת חולה מדביר הייתי מנסה לעזור ולקדם את הטיפול, וכשלא יכולתי לעזוב את תפקידי ולעזור, לפחות הצעתי כוס קפה. כל פעם שהייתי מקבלת חולה מדביר הייתי מנסה לעזור ולקדם את הטיפול, וכשלא יכולתי לעזוב את תפקידי ולעזור, לפחות הצעתי כוס קפה.

אפשר לסכם ולומר שמה שעזר לי לשרוד זה הקשר עם האנשים, עבודת הצוות וההתקדמות המקצועית, והתחושה שאני עוזרת לאנשים בכלל ולאנשים קרובים בפרט. אפשר לסכם ולומר שמה שעזר לי לשרוד זה הקשר עם האנשים, עבודת הצוות וההתקדמות המקצועית, והתחושה שאני עוזרת לאנשים בכלל ולאנשים קרובים בפרט.

איך זה לפרוש לפנסיה? איך זה לפרוש לפנסיה?

הותק שלי הוא 25 שנה אבל קודם לכן עבדתי כמתנדבת חמש שנים, ביחד 30 שנה. הותק שלי הוא 25 שנה אבל קודם לכן עבדתי כמתנדבת חמש שנים, ביחד 30 שנה.   מה שהיה לי קשה זו הדרך בה מסרו לי על הפרישה, אבל אני שלימה עם זה, כי המיון כבר לא מה שהיה לפני כמה שנים. מה שהיה לי קשה זו הדרך בה מסרו לי על הפרישה, אבל אני שלימה עם זה, כי המיון כבר לא מה שהיה לפני כמה שנים.   כמובן שאני ממשיכה לשמור על קשר עם החברות שלי. כמובן שאני ממשיכה לשמור על קשר עם החברות שלי.

אסתר הגיעה לארץ כמתנדבת מדנמרק, בשנת 1964 לקיבוץ גינוסר ואח"כ לדביר בשנת 1967 אחרי מלחמת ששת הימים. אסתר הגיעה לארץ כמתנדבת מדנמרק, בשנת 1964 לקיבוץ גינוסר ואח"כ לדביר בשנת 1967 אחרי מלחמת ששת הימים.   כל משפחתה חיה אז בדנמרק אבא ואמא, אחות ושני אחים. כל משפחתה חיה אז בדנמרק – אבא ואמא, אחות ושני אחים.   במשך כל השנים, ועד עצם היום הזה, אסתר עושה כל מאמץ לשמור על קשר עם המשפחה. אבל אז בימים ההם ללא טלפון, ללא אינטרנט, ללא תקציב כולל וללא שמיים פתוחים זה היה קשה מאוד. במשך כל השנים, ועד עצם היום הזה, אסתר עושה כל מאמץ לשמור על קשר עם המשפחה. אבל אז בימים ההם ללא טלפון, ללא אינטרנט, ללא תקציב כולל וללא שמיים פתוחים זה היה קשה מאוד.

איך, בכל זאת נשמר הקשר לאורך השנים? איך, בכל זאת נשמר הקשר לאורך השנים?

בפעם הראשונה נסענו לדנמרק בשנת 76 ליום הולדת 70 של אבא שלי, מתקציב חו"ל שהיה נהוג אז. בפעם הראשונה נסענו לדנמרק בשנת 76 ליום הולדת 70 של אבא שלי, מתקציב חו"ל שהיה נהוג אז.   למזלנו המשפחה היתה מגיעה הרבה לארץ. למזלנו המשפחה היתה מגיעה הרבה לארץ.   ההורים ביקרו פעם אחת – אמא הגיעה ב-69 כש עירית ההורים ביקרו פעם אחת – אמא הגיעה ב -69 כש עירית   נולדה, ושנה לאחר מכן היא נפטרה. נולדה, ושנה לאחר מכן היא נפטרה.   אבא ביקר ב-72 כש ערן נולד. אבא ביקר ב -72 כש ערן נולד.

בשנת 84-83 יצאתי לשנה לדנמרק עם שני הילדים. בשנת 84-83 יצאתי לשנה לדנמרק עם שני הילדים.   מאוד חבל לי שלילדי לא היתה מספיק אפשרות לבקר את המשפחה בדנמרק והם לא הכירו את הדודים והבני-דודים שלהם, כפי שזה מקובל כיום. מאוד חבל לי שלילדי לא היתה מספיק אפשרות לבקר את המשפחה בדנמרק והם לא הכירו את הדודים והבני – דודים שלהם, כפי שזה מקובל כיום.

בשנים האחרונות אני נוסעת לפחות פעם או פעמיים בשנה. בשנים האחרונות אני נוסעת לפחות פעם או פעמיים בשנה.   אני מוותרת על כל דבר אחר כדי שתהיה לי אפשרות לבקר. אני מוותרת על כל דבר אחר כדי שתהיה לי אפשרות לבקר.   בני הדודים היו באים הרבה לארץ, אבל בשנתיים האחרונות בעקבות האינתיפדה ביקשתי שלא יגיעו, מחשש שיקרה להם משהו. בני הדודים היו באים הרבה לארץ, אבל בשנתיים האחרונות בעקבות האינתיפדה ביקשתי שלא יגיעו, מחשש שיקרה להם משהו.

עם שיפור התקשורת – הוזלת השיחות לחו"ל והאינטרנט יש לי קשר כמעט יומיומי עם דנמרק, ולפחות פעם בשבוע עם כל אחד מהמשפחה. עם שיפור התקשורת – הוזלת השיחות לחו"ל והאינטרנט יש לי קשר כמעט יומיומי עם דנמרק, ולפחות פעם בשבוע עם כל אחד מהמשפחה.   כמעט בכל יום יש לי מייל מדנמרק ואני קוראת עיתון דני באינטרנט. כמעט בכל יום יש לי מייל מדנמרק ואני קוראת עיתון דני באינטרנט.   כיום מאוד זול להתקשר לשם, לפעמים אפילו יותר זול משיחות בארץ. כיום מאוד זול להתקשר לשם, לפעמים אפילו יותר זול משיחות בארץ.

ידוע לי שהיו לך כמה טיסות לדנמרק לליווי חולים לשם. ידוע לי שהיו לך כמה טיסות לדנמרק לליווי חולים לשם.

הרעיון צמח מזה ששכבה בסורוקה אזרחית דנית פצועה קשה. הרעיון צמח מזה ששכבה בסורוקה אזרחית דנית פצועה קשה.   כל פעם היו קוראים לי כדי שאתרגם. כל פעם היו קוראים לי כדי שאתרגם.   כשהיה צריך להטיס אותה לדנמרק היו צריכים להתלוות אליה רופא ואחות. כשהיה צריך להטיס אותה לדנמרק היו צריכים להתלוות אליה רופא ואחות.   באותו המקרה חברת הביטוח הדנית לא הסכימה שאלווה אותה. באותו המקרה חברת הביטוח הדנית לא הסכימה שאלווה אותה.   אבל באחד הביקורים שלי בדנמרק נרשמתי בחברה הזו ודרכה ליוויתי חולים מהארץ לשם, כשבע פעמים. אבל באחד הביקורים שלי בדנמרק נרשמתי בחברה הזו ודרכה ליוויתי חולים מהארץ לשם, כשבע פעמים.

באחד המיקרים הקשים ביותר נתבקשתי להגיע לחולה נורבגית שנאנסה בשארם. באחד המיקרים הקשים ביותר נתבקשתי להגיע לחולה נורבגית שנאנסה בשארם.   הגעתי לשם במונית, למרכז רפואי שהיא היתה בו החולה היחידה. הגעתי לשם במונית, למרכז רפואי שהיא היתה בו החולה היחידה.   עברנו שתינו חוויות קשות עד שהגענו חזרה לארץ ומשם לטיסה לנורבגיה. עברנו שתינו חוויות קשות עד שהגענו חזרה לארץ ומשם לטיסה לנורבגיה.

אסתר אז מי את ישראלית או דנית? אסתר – אז מי את ישראלית או דנית?

יש לי שתי ארצות ושני בתים, הבית של האחים שלי והבית כאן. יש לי שתי ארצות ושני בתים, הבית של האחים שלי והבית כאן.   בהתחלה היה לי מאוד קשה. בהתחלה היה לי מאוד קשה.   אחרי שההורים נפטרו הרגשתי יותר שלמה עם היותי בארץ. אחרי שההורים נפטרו הרגשתי יותר שלמה עם היותי בארץ.   בכל זאת גם אני בניתי בדביר משהו ויש לי כאן חברים טובים ויש לי משפחה ונכדים. בכל זאת גם אני בניתי בדביר משהו ויש לי כאן חברים טובים ויש לי משפחה ונכדים.

בכל זאת למרות השנים הרבות שאני חיה בישראל יש עוד דברים שקשה לי להתרגל אליהם, וכשאני בדנמרק אני לא ממש גאה בישראליות שלי. בכל זאת למרות השנים הרבות שאני חיה בישראל יש עוד דברים שקשה לי להתרגל אליהם, וכשאני בדנמרק אני לא ממש גאה בישראליות שלי.   במאי הקרוב אני מתכננת ביקור של חודש בדנמרק ואני בטוחה שאתגעגע לילדים ולנכדים שלי ולחברים הטובים שלי כאן. במאי הקרוב אני מתכננת ביקור של חודש בדנמרק ואני בטוחה שאתגעגע לילדים ולנכדים שלי ולחברים הטובים שלי כאן.

ולסיום איך את מרגישה בקיבוצנו המשתנה ומה תוכניותיך הפנסיונריות? ולסיום – איך את מרגישה בקיבוצנו המשתנה ומה תוכניותיך הפנסיונריות?

אני חושבת שיש הרבה דברים טובים בשינוי. אני חושבת שיש הרבה דברים טובים בשינוי.   עד עכשיו עבדתי והיה לי טוב. עד עכשיו עבדתי והיה לי טוב.   כעת כשפרשתי לפנסיה אני חוששת, בעיקר בגלל שאני לבד. כעת כשפרשתי לפנסיה אני חוששת, בעיקר בגלל שאני לבד.   על כל תיקון וכל עזרה אני צריכה לשלם. על כל תיקון וכל עזרה אני צריכה לשלם.   אני לא כועסת רק עצוב לי שאינני יכולה לעזור לילדי. אני לא כועסת רק עצוב לי שאינני יכולה לעזור לילדי.

הייתי רוצה להמשיך לחיות כאן בכבוד, גם אם אהיה חולה ונזקקת. הייתי רוצה להמשיך לחיות כאן בכבוד, גם אם אהיה חולה ונזקקת.   בסך הכל אני יכולה למלא את זמני – יש מועדון בשובל, וגם בדביר אנחנו נפגשים פעם בחודש. בסך הכל אני יכולה למלא את זמני – יש מועדון בשובל, וגם בדביר אנחנו נפגשים פעם בחודש.   אני משתתפת בחוגי המועצה, כמו חידושים ברפואה, מוזיקה, אנגלית, מועדון הסרט הטוב, ספרות ומחשבים. אני משתתפת בחוגי המועצה, כמו חידושים ברפואה, מוזיקה, אנגלית, מועדון הסרט הטוב, ספרות ומחשבים.   אני מגיעה כל צהרים לחדר-האוכל ופוגשת חברים. אני מגיעה כל צהרים לחדר – האוכל ופוגשת חברים.   יש לי תוכניות להתנדב בבית אבות בב"ש. יש לי תוכניות להתנדב בבית אבות בב"ש.   אני מקווה שיהיה לנו דיור מוגן כי אינני רוצה ליפול למעמסה על הילדים שלי. אני מקווה שיהיה לנו דיור מוגן כי אינני רוצה ליפול למעמסה על הילדים שלי.

זו ההזדמנות להודות לאסתר על העזרה, התמיכה, העידוד והנחמה שזכינו לקבל ממך כשהיינו במצבים הכי קשים ולא נעימים, במחלה, פציעה וניתוח ולהבדיל בלידה. זו ההזדמנות להודות לאסתר על העזרה, התמיכה, העידוד והנחמה שזכינו לקבל ממך כשהיינו במצבים הכי קשים ולא נעימים, במחלה, פציעה וניתוח ולהבדיל – בלידה.

את היית שם בשבילנו, חברי וילדי דביר. את היית שם בשבילנו, חברי וילדי דביר.

תודה רבה לך ואיחולי בריאות שלמה ואריכות ימים. תודה רבה לך ואיחולי בריאות שלמה ואריכות ימים.

ראיינה: ראיינה:   עדה. עדה.

 

השארת תגובה