פריחת סיתווניות הנגב בתל ערד (מתוך ידיעות)

לאן: בין גבעות עשויות אדמת לס, דרומית לתל ערד, פורחות מאות סתווניות הנגב. הפרחים מפוזרים על שטח רחב מאוד ובולטים בצבעיהם המגוונים – לבן, ורדרד, ורוד ואף סגלגל. נשוטט בשטח הרחב, נדלג בין ריכוזי הפריחה ונתפעל מהמראה המיוחד.

איך מגיעים: מגיעים לצומת תל ערד בכביש 31, ופונים בו צפונה לכיוון סוסיא ועמשא. נוסעים כ־2.3 קילומטר, ופונים שמאלה לתל ערד. לאחר כ־600 מטר פונים שמאלה לשביל עפר ומיד שוב שמאלה לכביש צר. נוסעים מעט וחונים.

מה כותבים בווייז: צומת תל ערד.

מסלול ההליכה: ממקום החניה נפנה ימינה לשביל עפר רחב שפונה מערבה. אחרי 3־2 דקות הליכה מתעקל השביל מעט שמאלה ועולה במתינות רבה. במזלג

השבילים שאליו נגיע מיד נמשיך ישר, ומדי פעם נראה מעט סתווניות נגב לבנות, שפורחות משני צידי השביל. נעלה במתינות במשך 6־5 דקות אל שיפולי הגבעה שממול. מכאן נפנה שמאלה ומיד שוב שמאלה, לשביל צר וברור שעובר על שיפולי הגבעה. נרד באטיות דרומה, ונהנה ממראה סתווניות הנגב שפורחות לצד השביל. נרד כ־200 מטר ונפגוש שביל רחב שחוצה אותנו. נפנה שמאלה ונתחיל את דרכנו חזרה. בדרך נוכל לפנות ולעלות אל הגבעה שמימין. גם בשיפולי הגבעה פורחות סתווניות רבות ויפות.

אופי ההליכה: עליות וירידות מתונות, בשבילים רחבים ובשטח פתוח • אורך המסלול: כ־1.3 קילומטר • זמן הליכה: כשעה • תשלום ושעות פתיחה: ללא תשלום, ללא הגבלת שעות • דרגת קושי: קלה • מפת סימון שבילים: מספר 111 – דרום מדבר יהודה וים המלח.

• למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החניה: סדרת ספרי הטיולים “280 מסלולי פריחה צבעוניים", אתר ואפליקציית מסלולים > להתאהב בארץ מחדש www.maslulim-israel.co.il