סיכום מפגש צוות בינוי קהילתי מה-1.1.17

סיכום מפגש צוות בינוי קהילתי מה-1.1.17

השתתפו: ערן, יעל בלבן, עוזי, שני, נורית, אורית גולני, יאיר, קרן, חווה, עדה, אביטל, מיכל גומא, חנה.

בעקבות המרחב הפתוח ומפגש יוזמי נושאים:

נושאים שהתקדמו: טיולים, חדר האוכל, גינה קהילתית

נושאים "שמתבשלים", דוגמאות:

  • סיגל פזי חברה לקרן ויעל בלבן בנושא אפשרויות בילוי לגיל 45+.
  • ערן איתר לצוות שלו מנהל חשבונות.
  • יפה רוט ביקשה להביא את דיון התחבורה לצוות בינוי במפגש הבא.
  • הילה צפריר התייעצה לגבי הקול קורא לצוות צעירים.
  • צוות תקשורת – דגן הזמין ונערכה פגישה על פירסום ומדיה. ואולי יש עוד דוגמאות שלא ידועות לנו….

ועדות – עידכונים:

ועדת קליטה – משתתפים: נורית ביננפלד, רונית שבן, טל חורש בליט, מירי בקון, שני שירמן, הגר שני.

התייחסות לקליטה בלבד (ללא תחום הקבלה), כולל לשוכרי הדירות. בין היוזמות, מפגש חד פעמי "קפה ועוגה" עם משפחה מארחת, הפקת חוברת מידע על שירותים ועוד.

ועדה מוניציפאלית – בלילה גשום וסגריר הגיעו כתריסר איש ואישה והרבה אנרגיה לדון הן בתוכניות לאחזקה ולפיתוח הנוי. התחושה שרוח "המרחב הפתוח" שורה על הקהילה, ולא תמיד מנותבת נכון.

חוה יצקר: "המרחב הפתוח הקנה לנו שפה חדשה – ולכן לא לוותר על הפגישות הגדולות. למדנו איך לקום ולעשות, ואם נותנים זמן, אולי יהיו פגישות פחות טובות, אבל השפה של לקיחת האחריות והעשייה תשתרש."

דיון: עלה חשש שחלק מהאנשים שיזמו נושאים לא קיבלו את ההזמנה למפגש והסיכומים. השערה שאולי דברים "נפלו בין הכיסאות". עלתה הסוגיה האם ליזום פניה לאנשים? מה עם המסר של התשוקה לצד האחריות? חלק מהאנשים סיפרו כי טיפה מלחיץ הרעיון לקדם נושא וחלק מאוד רוצים אבל מבקשים סיוע בקידום, לפחות בהתחלה.

על מנת לאפשר התקדמות, הוחלט כי תהיה פנייה ליוזמי הנושאים:

  1. לוודא כי קיבלו את המצגת ואת סיכום המפגש של יוזמי הנושאים (הועבר שוב בוואטסאפ של קבוצת בינוי קהילתי). 2. להציע ליוזם הנושא חלופות:
  2. סיוע פרטני של מישהו מצוות בינוי בניסוח קול קורא, בניית תוכנית פעולה, הנחייה ועוד. / לבוא להתייעצות במפגש של צוות בינוי / לוותר על הנושא….

הפניה לפי החלוקה הבאה: יזם – פונה

עינב גלזר- שני שירמן / גבי צ'ביק – יעל בלבן / מור בקון ושני (פטריה) – מיכל גומא / יעל איפרגן – ערן ואורית / אלינור – קרן / מיכל זדה – אורית / צח"י- מחכים שייבחר מנהל, באחריות עוזי לברר / רגב – אורית / מעין – קמינים, יוזמן למוניציפאלי, – אורית / יוסי לוי – חנה, תעביר נוהל שמות רחובות / עידית רודולף – עדה / גינה קהילתית ומשק חי – התקדם / איילת (בטיחות) – ערן / ערן – מתקדם / זיו גומאמיכל / הגר שנימיכל גומא / שירלי רוט – להציע לה להיפגש בישיבה הבאה – קרן / חד"א – נורית, מתקדם / גליה (יזמויות)- ערן (קרן מציעה להוסיף לנושא חוברת עסקים מקומית) / נורית – נושא המרפאה לא בשל, נדחה / דניאלה – יעל / תקשורת- מתקדם / שי (אכיפת נושא הכלבים) – יעל / הילה (צעירים) – מתבשל / דקלערן / יפה – (תחבורה) ערן יזמין לעוד שבועיים לצוות בינוי / מושי – חנה / שירי (ספורט) – מיכל גומא / ספריה- ?

ספר המרחב הפתוח – עשרה עותקים: ארכיון הקיבוץ הארצי, ארכיון דביר, הצריף הירוק, ספריה, בית החם, למנחה אורי מלול, למועצה, מזכירות, מרפאה. קרן תברר הצעות מחיר להדפסה.

תיאום אירועים: הוצע כי מיכל קליינר בתפקידה ברכזת התרבות תרכז "לוח שנה קהילתי של אירועים"  ותיאום של פגישות נוספות או יוזמות לאירועים חדשים יעשה לאחר בדיקה איתה. יעל תדבר עם מיכל.

סילבסטר: הובן כי עקב תלונה למשטרה ב- 2 בלילה נפסק האירוע. מוצע כי תהיה פניה/הזמנה של עוזי למי בקהילה לבוא ולנהל שיחה על הקושי שיצר האירוע, ועל אי ההסכמה, וכי כדאי לאמץ את הדיאלוג לפתור סוגיות קונפליקטביות בקהילה, למען האירועים הבאים.

תקשורת ופירסום: ערן / בקרת איכות וטבלת מעקב: מיכל גומא   רשמה: חנה

 

 

 

השארת תגובה