סיכום ישיבה – ועדה מוניציפלית מה21.11.16

נושאי הישיבה: 1. עדכונים שוטפים  2. חלוקת משימות לצוותי עבודה

השתתפו: זיו ביננפלד, אלון ליבוביץ, ינון גור, יאיר לוין, נופר אריה בכר, דקלה הראל, עדה רות, עוזי -מנהל הקהילה והח.מ ליאור חיון.

בתאריך 17.11 בוצעה פגישה עם מנכלית המועצה והוצגו בפניה מס' נושאים מוניציפאלים:
1. הגדלת תקציב מתקני השעשועים לפארק – קיבלנו העלאת תקציב של כ- 150 א"ש ואנו בתהליך סגירה של סוגי המתקנים והמישטחים. המישטחים השונים (גומי לסוגיו ודשא סינטטי) הינם יקרים מאוד. יש קבלן שזכה במכרז הראשון של הפיתוח. בימים אלו נסגרים מולו החוזים וההתחייבויות השונות. ההערכה היא שעד אמצע דצמבר נתחיל בעבודות על הפארק, שביל הצרצרים והשצפים הנוספים הקטנים (כולל המעברים בין הבתים). הנושא בטיפול: ינון, הדר, אופיר וחיון.
2. בניית גן ילדים (גילאי 3-6) – לקיבוץ מגיע גן ילדים בתקציב משרד החינוך. המשרד נותן גן בגודל 128 מ"ר ברוטו. גן בגודל כזה הינו יחסית קטן לכמות הילדים העתידית ולגן קיבוצי. אנחנו בשיתוף מחלקת הנדסה של המועצה נבחן חלופות של בניה קלה/טרומית/מתועשת ובניה של גן גדול יותר מבלי הצורך להוסיף מכספי הפיתוח של האגודה – הנושא באחריות של הדר אליהו לטיפול מול שי ממחלקת הנדסה.
3. שיפוץ מבנה שלדג ומלאך – הנושא הינו בעדיפות ראשונה מבחינת ועד האגודה. אנחנו כרגע בחוסר מבנה בראיית גידול עתידי. בוצע סיור ראשוני עם מנהלת חברת הילדים שני. הנושא כבר מטופל ואעדכן בהתפתחויות. אחרי שנכין תוכניות נחזור למועצה לסיוע כספי. הנושא בטיפול: ינון, אלון וחיון.
4. תחנת הסעה – נושא בטיחותי חשוב ביותר. בוצע סיור בתחנת ההסעה ביחד עם יועץ הבטיחות של המועצה דוד פרייברג והמתכנן חזי צצניק. חזי יכין תוכנית בטיחות שתפריד בין רכבי ההורים והאוטובוסים. כל האזור יעבור שיפוץ כך שרכבים לא יוכלו לחסום את האוטובוסים ולא יהיה צורך בנסיעת רברס במיתחם. רוב התקציב יגיע ממשרד התחבורה. הנושא בטיפול של עוזי ושל הח.מ
5. עמדות מיחזור – המועצה בעד לסייע לנו בהקמת עמדת מיחזור לשכונת ההרחבה ובמידת הצורך נוספות בקיבוץ. באחריותנו להעביר למועצה מיקום חדש לעמדת המיחזור. ישנן מס' הצעות (לדוגמה – לצד הדרך בכביש הבמפרים). הצוות יביא לישיבה הבאה עוד רעיונות ולאחר מכן נחליט על מיקום סופי. הנושא בטיפול של נופר, עדה וחיון.
6. פסי האטה בהרחבה – בוצע ע"י הח.מ סיור עם יועץ הבטיחות של המועצה בכבישי ההרחבה ומתן הסבר על הסיכון הבטיחותי הקיים בכבישים כיום. באחריותנו להוציא מכתב מנומק למועצה עם הצורך והסיבות אשר יעלה לוועדה ומשם להמשך טיפול. (במידה וישנם ארועים בטיחותיים שקרו ברחובות נא העבירו אלי וזה יעזור לנו לנמק את הצורך) באחריות חיון וינון.
7. בניית במה קבועה לארועים – באחריות ינון להכין שירטוט לבמה.
8. נוי – נושא כבד ומשמעותי. באחריות הצוות לבנות שתי תוכניות – הראשונה לשימור המצב הקיים ובתקציב הנוכחי והשניה להגדיר איזה טיפולים ושינויים היינו רוצים לעשות בתחום בכל רחבי הקיבוץ (לדוגמה – שתילת עצים לאורך כביש הכניסה להרחבה משני הצדדים, שיקום מדשאות וכו') ובהנחה שנצטרך להגדיל את הסכום. הנושא באחריות: נופר, דקלה, חגוש, עדה, זיו.
9. בריכת שחיה – ככל הנראה במהלך 2017 לא נוכל לשפץ את הבריכה בגלל תיעדוף תקציבי של האגודה לנושאים אחרים. באחריות הצוות לבדוק מול מפעיל הבריכה (איציק) מה נדרש לעשות כדי לפתוח את עונת הרחצה הבאה בצורה בטוחה. בנוסף, יש לבדוק איזה רכש יש לעשות בכל הקשור לציליות, כיסאות, הקמת צילייה מעל בריכת הפעוטות וכו'. הנושא באחריות אלון וזיו.
10. גיוס אב בית לתחום החינוך – הוועדה מבקשת לבחון את הנושא מול ועד האגודה. בנוסף הוקם "צוות הנדסה" בראשות אילן שליי שמטפל בבקשות מסויימות שיגיעו מהחינוך.
11. חניית כלי רכב במיתחם הגנים – הנושא לא בטיפול המועצה. אנו נבחן דרכים לשיפור עצמי של אזור החניה כך שיהיה מסודר יותר ובטיחותי יותר. הנושא באחריות דקלה, ינון וחיון.
12.שילוט הכוונה חדש בקיבוץ – ישנו פרוייקט שמתבצע כיום בלהב ובבית קמה. לאחר שהפרוייקט יושלם שם המועצה תסייע לנו להקים שלטים חדשים בדביר ומתקציבים חיצוניים.

 

לסיכום – כאמור ישנם הרבה נושאים לטיפול .(וכאלה שלא נגענו בהם בישיבה הנ"ל). באחריות הצוותים להתחיל בטיפולים  ולהציג התקדמות בפגישה הבאה (תקבע לעוד כשבועיים/שלושה). עידכונים שוטפים נעביר תוך כדי ביצוע.

השארת תגובה