שנת למודים וחנוך מוצלחת ובריאה !

הורים יקרים,

ביום שלישי תחל שנת הלימודים. כמה רעיונות לשיח שבין הורים לילדים.

1. אופטימיות ושמחה. אל תשדרו לחץ. אל תתנו תחושה שהולכת להיות שנה נוראית. אל תוותרו על החגיגיות של פתיחת שנה. תנו לילדים שלכם תחושה שיחד, נתמודד עם השנה המורכבת.

2. כללים נקבעים מראש. כללי התנהגות לא נקבעים תוך כדי תנועה תוך עימותים ותחושה של אכזבה. בעיקר ביחס לצעירים שחלק מימי השבוע ילמדו מרחוק. סכמו איתם, מראש: מתי קמים, מה מסגרת החיים הקבועה.

3. הבית שלנו הוא לא בית מלון. תלמידים ותלמידות הלומדים מרחוק חייבים לקבל על עצמם עזרה בבית, שותפות, אחריות. להוריד אשפה? לקפל כביסה? לסדר חדר? להדיח כלים? אתם לא אורחים ואם כבר אתם כאן, בבית – תהיו שותפים.

4. עצור, גבול לפניך! השנה הקרובה מצריכה סיכום על גבולות. כמה שעות מחשב, כמה סדרות נטפליקס? מתי הולכים לישון? לאיזה אתרים לא נכנסים, עם מי לא מדברים בצ'אט.

5. אתגרים. איזה משימה ניקח על עצמנו? משימה שתעורר סקרנות: ספר?! ספורט?! קורס מקוון?! תחביב?!

6. קרובים קרובים. המורים רחוקים אבל השנה, כמו, תמיד אנחנו קרובים. קרובים מתמיד. קבעו שיחות אישיות מסודרות. תחושות וחוויות. חבקו יותר מתמיד. דברו יותר מתמיד.

7. מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?בוחרים יחד משימה חברתית-ערכית. לסייע לשכן קשיש בקניות, להרים טלפון לבן כיתה שאין לו הרבה חברים, לסייע לילד עם צרכים מיוחדים, וכו'. אתם לא חיים בבועה, יש מי שזקוק לכם!

8. אני מאמיןאנחנו מאמינים בכם. החיים מזמנים אתגרים. השנה הזו לא פשוטה אבל היא תתן לך הזדמנות לצמוח, להתפתח. אנחנו מאמינים בך. ובעיקר – אנחנו אוהבים אותך!

מתוך הפייסבוק של: הרב שי פירון

אל בית הספר

מילים: עלי מוהר, הלחין: יוני רכטר, בצוע: זהו זה 2020

השארת תגובה