3 רוטב פסטו

3 רוטב פסטו

ופתאום, עם כל המצב, אתה הרבה יותר עושה לבית, בבית. יוצר, מכין. מכלום. הכל פתאום נהיה בסיסי יותר.
אז כבר הרבה זמן שבא לי על פסטו ביתי ובדיוק הגיע משלוח של קילו בזיליקום…
יש המון מתכונים ברשת, אבל בכולם הבסיס די דומה, עם שינויים ממש קלים – קשיו קלוי/צנובר/אגוזי מלך, עם או בלי גבינות (פרמז'ן/פוקרינו), מעט/הרבה שמן זית – תלוי במרקם שאוהבים.
אני תמיד אוהבת את המוכר והפשוט אז טחנתי 3 צרורות של עלי בזיליקום ששטפתי וייבשתי + 3 שיני שום + חצי כפית מלח + פלפל טחון + מעט פרמז'ן + רבע כוס שמן (אפשר גם יותר, תלוי איזה מרקם מעדיפים). ויצא ממש טעים.

משתפת אתכם במתכון, שקיבלתי ממגדלי הבזיליקום 'יבולי גל אור' מעין תמר, מהם רכשנו (הבזיליקום ברמה הכי איכותית שאכלתי, מיועד לייצוא ונמכר כרגע בארץ רק בגלל "השמים הסגורים").
המתכון של השף איילון חאדגג (עבד במסעדה של אדוני בברלין ואצל אסף גרניט בלונדון).

150 גרם בזיליקום
2 שיני שום
30 גרם צנוברים
10 גרם מלח גס
30 גרם גבינת פוקרינו מגורדת
60 גרם גבינת פרמז'ן
80 מ"ל שמן זית איכותי

ומה קשור זר הפרחים הזה מעבר לזה שהוא כל כך יפה? בערב החג חזרתי הביתה מהמרכז, כשבידי עציץ סחלב, שקיבלתי מאימי. כשנכנסתי בדלת, נחתך ממנו ענף קטן ובאינסטינקט הראשוני צעדתי לכיוון הפח לזרוק אותו. דרור, לקח מידי את הענף השבור ושילב אותו בזר הפרחים שהיה על שולחן האוכל שלנו. זה בדיוק מה שמאפיין אותו ועזר כל כך במעבר הזה. היכולת לחשוב מעבר, לראות איך זה יכול להראות אחרת, למצוא לזה שימוש גם במקום חדש,
וזה פתאום הפך את הזר המקסים למקסים, פשוט אחר. 

הסחלב, שמסמל בפריחתו היפה את כוחו של הטבע ואת כוחת של החיים, שממשיכים למרות הכל. מאחלת לכולנו שנחזור במהרה לשגרה  ונוכל לארח אתכם בפינה המקסימה שלנו על כוס יין, מגש גבינות  ורוח מדברית מלטפת.  

השארת תגובה