חודש דצמבר 2019 בגיל הרך

חודש דצמבר 2019 בגיל הרך

להורי הגיל הרך שלום רב,

אומרים שאם משהו קורה פעמיים, זה כבר הופך למסורת. אז בהמשך לעדכון שיצא על פעילות הגנים בחודש נובמבר, מצורף עדכון קצר, אמנם באיחור קל, על הפעילות שלנו בגיל הרך בחודש דצמבר 2020. תחילה של מסורת….
אני מקווה כי עדכונים אלה יחזקו את הקשר והשקיפות ביני ולבינכם, ומקווה שתמצאו את העדכונים האלה מועילים ומעניינים.

שלכם ולרשותכם,

הילה צפריר, מנהלת החינוך לגיל הרך

 קצת מהנעשה בחודש דצמבר 2019:

בהיבט החינוכי:

  • חודש דצמבר ובמרכזו חג חנוכה נמצא בסימן האור מול החושך. הימים קצרים, קר ומחשיך מוקדם ואין כמו נרות חנוכה כדי להאיר עוד קצת את הבית. גם אנחנו בדצמבר היינו על שני הצירים.
  • בצד של "החושך", נאלצנו להתמודד עם תחלואה גבוהה של שפעת ווירוסים נוספים, בקרב הילדים ונשות הצוות. היה שבוע קשה בו הצוותים עבדו בחוסר משמעותי בכח-אדם וידעו לסייע זו לזו באופן מעורר השראה, הערכה וכבוד. ביצענו עבודת ניקיון יסודית בכל הגנים, כולל ניקוי, חיטוי ואוורור על פי נהלי משרד החינך. וחידדנו מול הצוות את נושא ההיגיינה ושמירה על ניקיון הגנים. לצערנו, נאלצנו לסגור את אחד הגנים על פי הנחיות משרד הבריאות לצורך ניקיון וחיטוי – זמן טוב להזכיר לכל ההורים, אנא הקפידו על הנחיות משרד הבריאות בכל הקשור להוצאה והחזרה של ילדים חולים למסגרות.
  • בעקבות גזר הדין שניתן במשפטה של יפה דנינו- הוצפו קשיים וכעסים על ידי ההורים, הם נידונו בשקיפות מלאה בשיתוף מועצת החינוך, בפני ההורים ואנשי הצוות. חידדנו מחדש בצוותים את נהלי חובת הדיווח על כל אירוע מול ילד חסר-ישע.
  • בצד של "האור", באופן טבעי, בחודש זה מערכת הגיל הרך התמקדה בתכנים המתקשרים לחג החנוכה, והערכים הנלווים לו. למדנו ועסקנו רבות בחג החנוכה ובמשמעויות שלו, דיברנו על סמלי החג, שרנו ורקדנו את שירי החג וסובבנו לא מעט סביבונים. למדנו שכדי לראות ולהכיר את האור, צריך גם להכיר את החושך, סיימנו בתקווה שתמיד נצליח לחפש את האור.
  • הפעילות החינוכית בגנים, כמובן בהתאמה לגילאי הילדים, עסקה בחיפוש האור שנמצא בתוכי בכל אחד מאיתנו מה מייחד אותנו ובמה אנחנו טובים, ואיך האור הזה יכול לעזר לחברים שלנו ולעשות את הסביבה שלנו לטובה יותר. בגן עפרוני חגגנו את חג החנוכה במפגש בין דורי לחגיגה משותפת בבית החם עם ותיקי הקיבוץ בבית החם במפגש משותף ומרגש. בנוסף, בגן זית התנסנו בקריעת עיתונים ישנים על הדרך גם הוצאנו אגרסיות ולסיום העפנו את קרעי העיתון באויר, הילדים מאוד נהנו.
  • התקיים מפגש רב דורי מוצלח לילדים ולסבים, בשעות אחר הצהרים, בהשתתפות כ 60 ילדים עם הסבים והסבתות,  בו הכינו יחד מעמד לנר.
  • ואני שמחה לבשר גן גפן (בית תינוקות) נפתח מחדש בזכות הצטרפותם של תינוקות חדשים- כן ירבו.

 קצת ממה שמצפה לנו בחודש הקרוב:

  • בחודש ינואר החורפי והגשום נמשיך לדבר על עונות השנה, משמעות החורף ומחזוריות המים, נצא לטיולי שלוליות תוך כדי קריאת מפה והתמצאות במרחב (כמובן במידה ויתאפשר) ונמשיך לחקור את מה שהחורף מביא איתו. בצד הלימודי נעבוד על חיזוק השפה העברית, דרך שירים, סיפורים וחריזה, כמובן תוך הקפדה על התאמה של התכנים לגילאים השונים. נדבר ונלמד על ביאליק ובן יהודה, אך גם על משמעות השמות שלנו. על הדרך גם נחזק את הכבוד לאחרים באמצעות השפה ומילים כגון תודה, בבקשה וסליחה.

הורים יקרים, אשמח לשמוע את דעתכם על עדכונים אלה, האם אתם מוצאים אותם מעניינים, ועל מה הייתם רוצים לקרוא בעדכונים הבאים. מוזמנים לכתוב אליי ישירות, או בתגובות מלטה.

לעדכון של חודש נובמבר 2019 לחצו כאן

אני כאן לרשותכם, מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה ובקשה.
מאחלת לכולם בריאות שלמה וחורף חם ונעים
הילה צפריר- מנהלת הגיל הרך

השארת תגובה