סיכום מפגש צוות בינוי קהילתי 26.2.17

סיכום מפגש צוות בינוי קהילתי 26.2.17

השתתפו: עדה, חווה יצקר, אביטל, נורית, ערן, חנה.

 

חנה: מציגה את נושא "דביר כבועה". דיון קצר בנושא , איך והאם מאפשרים לקבוצה מדביר, שמעוניינת בהתחברות לקהילה בחברה הבדואית, שמביאה ערך לשתי הקהילות.

נורית:

  • חוברת "מקבץ שירותים" לנקלטים החדשים מוכנה. כנ"ל המפה עם המבנים והדיירים בכל היישוב, שהוכנה ע"י מיכל גומא.
  • התקיים מפגש עם הטבח וצוות החד"א , פוטנציאל גדול, המטבח אינו מאובזר באופן מתאים. מומלץ לבצע תוכנת עסקית ובדיקת ייתכנות מול מנהל הקהילה כשזה ייבחר.

 

נפתח דיון על המצב בקיבוץ כיום:

 

שינויים כלכלים מעבר להפרטה שחייבה כל אחד מהקהילה להתארגן על פרנסתו, כעת שינויים במיסוי שעלולים להשפיע על סבסוד של צרכים כמו משקפים, עזרה בתרופות ועוד. דורש פניות והתארגנות מבחינה כלכלית של החברים.

 

הנהגה תחושה כי חסרה עתודה ניהולית ממשיכה. המסר של ההנהגה לקהילה- תסמכו עלינו.

 

נטישה פנימית בקהילת הקיבוץ למבוגרים יש בטחון כלכלי וחברתי. ויש קבוצה גדולה , בין גילאי 40-60 שמרכז החיים שלהם לא כאן, שאינה נוכחת באירועי תרבות, שלא באה לחד"א, אספות קיבוץ, ועוד. ההנחה שהיא עוסקת בהישרדות , בהתפרנסות. יחד עם זאת, גם חברי ההרחבה שמניעים פעילות ומשתתפים בצוותים עסוקים בפרנסה באותה מידה……..ולכן לא ברור למה הקבוצה הזו אינה מעורבת בחיי הקהילה. כעסים?  משקעים ישנים?

 

החדשנות של צוות בינוי שכל אחד תורם מה שהוא רוצה ויכול, מהנביעה הפנימית שלו, מהתשוקה שלו, ויוצר שותפות קהילתית (צוות ) סביב רעיון שרוצה לקדם.

צוות בינוי- הזמין לתהליך, תחושה של ניעור הקהילה מדפוסים ישנים, התעוררת.

מה החידוש? בעבר בקיבוץ היו פונים למי שהיו רוצים שיתנדב/ישתתף בצוות. וועדת מינויים הייתה פונה לאנשים להתנדב בצוותים. ההתנדבות הגיעה מ"למעלה". מי שלא פנו אליו לעיתים נפגע, ומיעוט הציע את עצמו אם בכלל, כי היה נחשד…

המרחב הפתוח עשה תנועה הפוכה, מ"למטה", אפשר לאנשים ללכת בעקבות מה שמעניין אותם (התשוקה) ולייצר עשייה (אחריות), בשקיפות והשתתפות קהילתית.

 

נותרה השאלה כדאי שצוות בינוי קהילתי יתייחס למה שקורה בקהילת הקיבוץ, ואם כן, כיצד. הנחת העבודה של הצוות כי קהילת קיבוץ חזקה, איתנה ובעלת חוסן קהילתי חיונית ליישוב כולו.

 

סיכמה: חנה.

השארת תגובה