"תולעת ספרים" ספרים חדשים בספריה

"תולעת ספרים" ספרים חדשים בספריה

מתוך עלון 172 – 24 לנובמבר 2017

"פרויקט לזרוס" הוא רומן וירטואוזי ופרובוקטיבי: לפרקים עדין וקורע לב ועוצר נשימה, ולפרקים, למרבה הפלא, מצחיק ומבדר ופראי. מחברו, אלכסנדר המון נולד ב-1964 בסרייבו לאב ממוצא אוקראיני ולאם בוסנית-סרבית. ב-1992 הוא הגיע לביקור בשיקגו, אך נתקע מבלי יכולת לחזור לסרייבו הנצורה. תוך שלוש שנים כבר שלט באנגלית עד כדי יכולת לפרסם בה סיפור ראשון. "פרויקט לזרוס" הוא ספרו השלישי.

לאחר שיערה שטיין מודחת מתפקידה במוסד, היא מגויסת מחדש על-ידי ראש הממשלה כדי להקים יחידת צוערים חשאית שתפעל לפי חוקים משלה. זאת ברומן החדש של יונתן דה שליט: "צוערים". דה שליט חוזר פה לרבים מגיבורי רב-המכר הקודם שלו 'בוגד', ומפגיש אותם עם דמויות חדשות ומרתקות במציאות דליקה.

היסטוריון צעיר ושאפתן כותב ליו"ר "יד ושם" ומספר על מאבקו במפלצת הזיכרון, עד לרגע שבו השתלטה על חייו… בספרו של ישי שריד (כן, הבן של…) "מפלצת הזיכרון". בין ספריו הקודמים של שריד: 'לימסול', 'גן נעמי', 'השלישי' ועוד.

שמו המקורי היה בן-ציון בן-יהודה, ובבגרותו בחר לעצמו שם ספרותי, איתמר בן אב"י (כולם ודאי שמעו מי היה האיש ולמה בחר שם זה), ובשם זה כתב בעתוניו ובספריו. מהדורה מחודשת מציגה לקורא העברי בן זמננו את פרקי האוטוביוגרפיה שלו, על תהפוכות חייו הרבות. הספר "החצוף הארצישראלי – פרקים מחייו של הילד העברי הראשון" מכיל הקדמות מאת ירון לונדון ומאיר שלו, והקדמה קצרה למהדורה הראשונה (שהופיעה לאחר מותו של המחבר) מאת רעייתו-אהובתו לאה בן-אב"י (לאה אבו-שדיד המפורסמת).

 "הבחורים של קלרה" מאת אדיבה גפן הוא רומן בלשי מענג וממכר, שילוב מזהיר בין מתח מצמרר לבין כתיבה קלילה ומלאת הומור.

בקובץ הסיפורים של עידו גפן "חוף הים של ירושלים", הוא כותב על הגיבורים שלו באירוניה, בביקורת ובחמלה, ובורא עולם שהוא ספק דמיוני – ספק ממשי, המתנהל קצת אחרת… עולם שבו אהבה היא געגוע, חלומות הם אמת, והאמת היא סיפור עם אלף גירסאות…

 "מאישה לשועלה" של דיוויד גארנט הוא סיפור על טרנספורמציות אנושיות: גופניות, נפשיות, יצריות, מיניות וחומריות. נובלה בריטית יפהפיה, שמאז צאתה לאור ב-1922 לא חדלה להקסים את קוראיה.

הבלש ג'ק ריצ'ר חוזר בספר מתח חדש בסדרת רבי המכר של לי צ'ילד: "תכריח אותי".

לאוהבי ספרי הפנטסיה: "עקורה" מאת נעמי נוביק הוא סיפור על שורשים ויער, על מסורת עממית לעומת ידע כתוב, על מה שנמצא מאחורי האופל של היער האפל…

תירגום חדש מעולה של מבחר סיפורים של מי שנחשב לגדול מחברי הסיפור הקצר בכל הזמנים: "השמכאן" מאת גי דה מופאסאן.

השארת תגובה