סכום ישיבת ועדה מוניציפלית 7.9.17

  1. בתאריך 7/9/17 התקיימה ישיבה של הוועדה המוניציפאלית.

  2. השתתפו – זיו ביננפלד , אלון ליבוביץ , הדר אליהו , חגוש , אליאן גרינברג , נופר אריה , עדה רות , יאיר לוין(חלקי) והח.מ
  3. עדכונים:
    1. שיפוץ בתי הילדים "שלדג" ו"מלאך– בשעה טובה השיפוץ הסתיים. השקענו סכום רב של כרבע מיליון ש"ח בשיפוץ.
      במהלך הימים הקרובים נבצע סיור מסירה עם הקבלן והאדריכלית להצפת ריג'קטים ותיקונים במידה ויהיה צורך.
      נשארו ממש טיפולים קטנים אחרונים.
      לאחר מכן האחריות תעבור למנהלת החינוך והדבר החשוב ביותר יהיה לשמור על תקינות המבנים ובעיקר ניקיון.
      אני רוצה להודות למעצבת פנים מיכל פרידמן(תושבת ההרחבה) על התכנון ועל השינוי המדהים שביצעה במבנים ולמנהלת החינוך החברתי שני בורשן על הסיוע בכל התהליך הארוך.
    2. שיפוץ גן הילדים "זית– בעקבות הגידול בכמות הילדים בגן ובקשת מנהלת החינוך של הגיל הרך הילה צפריר, ביצענו הרחבה פנימית של המבנה במהלך השבוע סגירה. הביצוע הסתיים בהצלחה.
    3. תקרות אקוסטיות בגני הילדים "דרור" ו"תמר– סיימנו תהליך שהחל לפני מס' חודשים של השלמת תקרות אקוסטיות בגן דרור ושל התקנת תקרות אקוסטיות בכל גן תמר. הביצוע הסתיים בהצלחה.
    4. חצרן לניקוי מדרכות ושבילים – התחלנו את המהלך של העסקת חצרן בחצי משרה לטובת ניקוי שבילים/מדרכות וסיוע בכל עבודה אחרת שנצטרך. לצערי העובד שהתחלנו בהעסקתו עזב ואנחנו כרגע צריכים למצוא עובד אחר.
      מבחינתנו זו משימה עיקרית כי הפונקציה הזו היא מאוד חשובה על מנת לשמור על ניקיון הקיבוץ.
    5. סטטוס הפארק בהרחבה – מאז הרמאדן העבודות נעשו איטיות ובדרך בוצעו מס' תקלות של הקבלן שחייבו אותו לתקן אותן בטרם אפשר יהיה להמשיך בביצוע הדשא סינטטי למתקנים.(כגון -הרכבת עמוד צילייה לא במקום , מיקום מתקני אופניים שלא במקום , תיקון הרכבת הספסלים ועוד)
      בוצעה מסירה ראשונית של הנוי בפארק , הוצפו הרבה ריג'קטים (כולל בשצ"פים הקטנים) שהביצוע שלהם צריך להסתיים עד המסירה הבאה שתוכננה ל 13/9/17.
      אני מקווה שעד ראש השנה הדשא סינטטי יורכב ונוכל לפתוח את הפארק לציבור.
    6. תחזוקת נוי – עדה סקרה את עבודת קבלן הנוי. עד כה נראה שיש תקשורת טובה עם עמית הקבלן וצוותו ושהם מבצעים עבודה טובה.
      הצוות של עמית עובד ע"פ תכנית מסודרת ותחת פיקוח צמוד של עדה אך אני מבקש שנקבל את התכנית והחלוקה לאזורי עבודה.(באחריות עדה).
      צריך לציין שהתשתיות של הנוי בקיבוץ הינן ישנות מאוד ויוצרות הרבה בעיות בהשקיה. יתכן ונצטרך להשקיע כספים בשנת 2018 להחלפת תשתיות ובכך ניתן פתרונות לטווח ארוך.
    7. התנהלות עם האשפה והגזם – עדה הכינה בעבר מסמך שמסביר את ההתנהלות עם האשפה על סוגיה והגזם. אני אוציא בימים הקרובים את המסמך לציבור ואחת למס' חודשים נרענן את ההנחיות לציבור.(באחריותי – יבוצע בנפרד).
    8. פחים כתומים – אחרי החגים המועצה תתחיל בפיזור פחים כתומים ברחבי הקיבוץ. הפיזור יהיה אחת לחמישה/שישה בתים.
      נציגי המועצה ביצעו סיור בהרחבה ובקיבוץ – הפיזור ברחבי הקיבוץ יהיה בעמדות האשפה הקיימות ובהרחבה יוחלפו בחלק מהבתים פחים ירוקים בכתומים(בטיפול המועצה בשיתוף איתנו)
    9. גן ילדים חדש – התחלנו בתכנון גן ילדים חדש שיוקם בצמוד לגן תמר לכיוון הכביש ההיקפי (אזור עצי הפרי)
      בוצעה פגישה במועצה בנושא , הוחלט המיקום , התקבלו החלטות על הפרוגרמה ועל התקציב ובימים הקרובים התכנון יועבר לאדריכל משרד החינוך ומשם נמשיך להתקדם.
      השאיפה הינה שהגן יהיה מוכן לשנת הלימודים של 2019.
      כרגע התכנון הינו על גן בגודל ל כ 170 מ' ובבנייה מתועשת.(לידיעה שזה גן שמשרד החינוך נותן לנו את רוב התקציב לטובתו)
    10. מגרש הקט רגל "שחבק" –" הבקשה הוגשה לטוטו אך עדיין אין התקדמות. אנחנו עדיין בשאיפה שעד הרבעון הראשון של 18 המגרש ייבנה.
    11. מתחם המשק חי – בוצע ניקוי של כל מתחם המשק חי לטובת הגינה הקהילתית. אנחנו עדיין צריכים לפרוס לשם קו מים לטפטפות לגינה הקהילתית.
    12. "עץ מוצצים" – ברחבת החינוך הגדרנו (נורית ואני) עץ לפרידה ממוצצים לקטנטנים. נורית הכינה שלט חדש שתלינו אותו במהלך השבת ועכשיו נשאר רק למלא אותו…
    13. תחנת הסעה לתלמידים – אחרי תקופה מאוד ארוכה שאנחנו תקועים עם הנושא ביחד עם המועצה , קיבלנו חלופה נוספת (ואחרונה בהחלט!) שמצריכה רק שיפוץ של המסוף הקיים ושומרת על העקרון העיקרי של הפרדה בין הורדת התלמידים לרחבת האוטובוסים. שיפוץ המסוף יכניס אותנו כבר לעבודה על תשתיות וכביש חדש בחורשה (מתוכנן ע"פ התב"ע).אין כרגע לו"זים אך המועצה קיבלה מאיתנו אישור להתקדם בנושא.
    14. כספי פיתוח
      1. כלל כספי הפיתוח של השנה הסתיימו ונוצלו לטובת  מס' פרויקטים עיקריים  – שיפוץ בתי הילדים , גידור גני הילדים , תקרות אקוסטיות בגנים , בניית פינת מחזור חדשה ב"כביש הבמפרים".
      2. אחרי החג נבצע ישיבה נוספת ונחליט על הפרויקטים לשנת 2018 ותעדופים.
      3. באופן כללי יש לנו להשלים תקרות אקוסטיות בבתי הילדים , השלמת פרוייקט פסי ההאטה בהרחבה , בניית הבמה המרכזית ברחבת החד"א ופיתוח הנוי במתחם החינוך.
  4.  פיתוח נוי – הנושא המרכזי של הישיבה.
    1. בהמשך לישיבות קודמות בנושא ולאחר שבחנו מהי "תכנית אב" לפיתוח הנוי מול אדריכלי נוף ומה העלויות הכרוכות בכך , החלטנו שאנחנו יכולים להכין תכנית אב מסויימת בכוחות עצמנו ולחסוך את הכספים הנ"ל.
    2. במס' ישיבות מצומצמות בראשות נופר אריה וחגוש הלבשנו את הפרוגרמה שהצגנו בעבר (שהינה נגזרת של הסקר תושבים שהפצנו לציבור) על המפות המעודכנות והגדרנו אזורים לפיתוח ואת התעדוף.
    3. בנוסף , בנינו מס' שבילי הליכה ברחבי הקיבוץ וההרחבה עם מרחקים מסומנים.
    4. בימים הקרובים נופר תפיץ לכלל התושבים את המפה עם האזורים לפיתוח.
    5. יש לציין שהתכנית הינה "תכנית אב" שתבוצע ע"פ שלבים ותקציבים.
    6. תכנון מפורט של שטח שהוגדר יבוצע ע"י אדריכל נוף וע"פ פרמטרים שאנחנו נגדיר לו שיהיו תואמים לפרוגרמה.
    7. האזור הראשון לפיתוח הינו אזור החינוך שכולל בתוכו את מתחם הדשא המרכזי(כאמור מפה עם הסבר תופץ בימים הקרובים ובנפרד)
      בברכה , ליאור חיון והצוות המוניצפאלי
      lhay35@gmail.com

תגובה אחת

  1. טל הגב

    כל הכבוד לעבודה המושקעת והמקצועית. כבר רואים את השינוי שמשפיע לטובה על הישוב ועל תושביו. תודה!!!!

השארת תגובה