זיו רשף, השילוב המנצח בין עיסוק לתחביב

זיו רשף,  השילוב המנצח בין עיסוק לתחביב

יש להם פרפרים בראש

מה עושה בוגר תואר ראשון בביולוגיה, הרוצה להקים יזמות ייחודית, שתשלב את תחום הלימודים שלו עם הרצון המובן לפרנס את עצמו ואת משפחתו? מקים חוות פרפרים!

זיו רשף, חבר קיבוץ דביר, הצליח למצוא את השילוב המנצח בין עיסוק לתחביב. בתחילה חשב על הקמת מחלבה בתחומי הקיבוץ, אך לאחר בדיקת הנושא התברר לו שמדובר בהשקעה גדולה, צפויות בעיות שיווק ונראה שהעסק לא יהיה ריווחי.

אל הפרפרים התוודע זיו עוד בימי ילדותו. כבר אז אהב מאוד בעלי חיים במיוחד בעלי כנפיים- ציפורים ופרפרים. לימים העביר את האהבה הזו גם לילדיו ובימים אלו, כאמור, נהפך התחביב לעסק.

לצורך הקמת העסק היה צורך בשותף שישלים את הצד העיסקי וכך הצטרף שרון מגרה, המשמש גם כחשב קיבוץ דביר ומפעל הבשר בלהב ויחד החלו לחפש מקום מתאים להקמת הפרויקט בעיר השכנה – באר שבע. "חיפשנו מקום בדרום, שיש בו תנועה גדולה של אנשים. רצינו להעביר תחושה קסומה במרחב שונה ולכן המשכנו בחיפושים", מספר זיו. החיפושים נמשכו, עד שהשניים הגיעו למשתלת דרויאן, ביציאה לכיוון חצרים. שם מצאו פינה מיוחדת ויפה, שהתאימה בדיוק לחלומם. במקום הוקם בית רשת גדול, שבתוכו נשתלה צמחיה מגוונת עם מקורות מים מלאכותיים. לתוך הרשת שוחררו מאות פרפרים ממינים שונים. הפרפרים גדלים בחוות גידול שהוקמה בקיבוץ דביר ותופעל על ידי זיו. "התחלנו בקטן. רוב המינים שיוצגו הם מקומיים ואנחנו נעניק להם תנאים אופטימליים להתרבות. בטבע, בדרך כלל, שואף הסיכוי שלהם להתרבות לשלושה אחוזים. אצלנו הוא יגיע ל-80%", מבטיח זיו.

בנוסף לחוויית הצפייה בפרפרים, ניתן למבקרים במקום הסבר על ידי מדריכים על גלגולו של הפרפר מביצה ועד השלב הסופי ויתקיימו במקום גם הפעלות חינוכיות הקשורות לפרפרים. בעתיד מתכננים השניים להרחיב את פעילותם גם בתחום ייצוא גלמים לחו"ל.

ענף נוסף בו מתכוונים השניים לעסוק בקרוב הוא מכירת פרפרים לצורך הפרחתם באירועים מיוחדים, כמו חתונות. "בארצות הברית זהו ענף מפותח מאוד ובעתיד אנחנו מתכוונים להרחיב אותו גם אצלנו. 150 פרפרים שעפים בבת אחת בשעת החופה או הריקוד הראשון של הזוג הצעיר יוצרים אפקט מרשים מאוד, מה גם שהפרפרים נשארים עוד זמן מה בתוך הקהל והאורחים יכולים ליהנות מהקירבה אליהם. "אין ספק שבמפגש של ילדים ומבוגרים כאחד עם פרפרים, יש משהו מושך וקסום ואנו מקווים שנוכל להעביר את החוויה הזו למבקרים אצלנו", אומר זיו.

ראיינה: אושרה – נלקח מאתר בני שמעון.

בראש השנה נפתח אתר הפרפרים לקהל הרחב ומאות מתושבי באר-שבע והסביבה הגיעו, בעקבות פירסום בידיעות נגב. הנכנסים עוברים במשתלת דרויאן היפה והמטופחת עד הגיעם לבית הרשת, בו מתעופפים להם מאות פרפרים, משבעה סוגים, בין בריכת מים, מפל ותעלת מים לבין צמחייה עשירה ומגוונת.

באתר – פינות ישיבה, פינת אקווריום עם זחלים וגלמים ופינת "בוא אלי פרפר נחמד" של טבילת האצבע בממרח מתוק המושך אליו פרפרים. קיימת גם פינת יצירה בה יוצרים מוביילים של פרפרים ואפילו מזנון צנוע לשירות האורחים. שני עובדים העובדים במהלך השבוע, ומתוגברים בשני סטודנטים בעת הצורך, יחד עם זיו שרון מריצים את הפרוייקט.

בחורף ובשעות אחה"צ והערב הפרפרים אינם פעילים, על כן האתר מיועד לבתי ספר ולקבוצות שיבקרו במהלך היום ולמשפחות בסופי שבוע בעונות  החמימות.

נאחל הצלחה לזיו ולשרון ונשמח לשמוע על ההמשך!

אפקט הפרפר – מתוך אתר הקיבוצים

השארת תגובה