הגדרות תפקיד מועצת חינוך

הגדרות תפקיד מועצת חינוך

כפיפות: וועד אגודה

מטרות :

  1. להתוות מדיניות חינוכיות ביישוב ולבקר את קיומה
  2. להוות גוף מטעם הקהילה , שתהיה לו מחויבות ציבורית וארגונית לקיומה של מערכת החינוך בקיבוץ
  3. להוות גוף מקשר בין הקהילה למערכת החינוך וממערכת החינוך לקהילה.

תחומי אחריות וסמכויות:

  1. מועצת החינוך תהווה צוות חשיבה , תמיכה וגיבוי למערכת החינוך.
  2. המועצה תדאג לקיום דיאלוג רציף עם הקהילה ותייצגה מול מערכת החינוך.
  3. המועצה תיבחן ותלווה את השינויים בקהילה ותדון בהתאמות הנדרשות במערכת החינוך כפי שידרשו מעת לעת.
  4. המועצה תייצג את מערכת החינוך בקיבוץ מול וועד האגודה.
  5. המועצה תשתף ותשקף לציבור תהליכים והחלטות המתקבלים במערכת.
  6. לדון ולגבש הצעות בסוגיות הקשורות לשינוי אורחות החיים ומדיניות המערכת ולהביאן לאישור ועד האגודה.
  7. מועצת החינוך תבקר את התנהלות מערכת החינוך בתחום החינוכי, הערכי והכלכלי.

הרכב המועצה :

ההנהלה תמנה מספר חברים – על פי הפירוט הבא:

  • בעלי תפקידים: מנהלת הגיל הרך, מנהל/ת  מערכת  בלתי פורמלי, מנהל אגודה
  • נציג וועד אגודה
  • נציג וועדת ביקורת
  • 8 חברים נציגי ציבור/הורים

חברי המועצה נבחרים בבחירות דמוקרטיות.

בעלי תפקידים המשתתפים בישיבות מועצת חינוך, לרבות נציגי וועדות שונות, אינם בעלי זכות הצבעה.

כל קדנציה היא לתקופה של שנתיים, כאשר אין מגבלה למספר הקדנציות (במקרה שבו חבר מועצה נבחר שוב בבחירות דמוקרטיות).

הגדרת תפקיד יו"ר מועצת חינוך:

יו"ר המועצה יבחר מתוך חברי המועצה שאינם בעלי תפקידים, מתוך נציגי הציבור.

יו"ר מועצת חינוך עומד בראש המועצה והינו בעל תפקיד אדמיניסטרטיבי – ארגוני.

  1. אחראי על כינוס וניהול ישיבות מועצת חינוך.
  2. קביעת סדר היום בשיתוף מנהלות החינוך ומנהל האגודה.
  3. פרסום והפצת ההחלטות.
  4. מעקב אחר יישום החלטות.
  5. שותף בקבלת החלטות בעתות משבר.

סדר יומה של מועצת החינוך:

יקבע בשיתוף עם מנהלי המערכת. (יועלו נושאים הן מהקהילה והן מהמערכת).

מועצת החינוך תתכנס אחת לחודש וככל שיידרש.

פעילות חבריה תעשה בהתנדבות.

השארת תגובה