מפה ומשם – לקט נובמבר

רוחות יבשות וקרות, איפה הגשם?

חמישה ימים של רוחות עזות והארץ בערה. ואצלנו למזלנו רק שריפה קטנה ביער דביר, אך דאגה בלב רבים למשפחותיהם ומכריהם במקומות הבוערים.

שני בורשן האחראית על החינוך החברתי קראה לאסוף מוצרים בסיסיים לכוחות הכיבוי וההצלה ונרתמו ליוזמה: עפרה, טל, ברית, הגר וגל.

אצלנו, להבדיל מנפגעי השריפות, נותר המון אבק, ענפים ועלים יבשים, נזק קטן יחסית וטוב שכך. כעת מחכים הקוצר רוח לגשם שאולי יגיע בסופ"ש.

במסגרת ההערכות לגשמים נבנה גשרון מעל הוואדי המוביל את מי הגשמים מאזור חדר האוכל לכיוון משק חי, מול הבית של גד וקיקה. עוד שיפור בתשתיות ישנות.

 

מועצת חינוך משנה הרכב

אידו צוקרמן יסיים את תפקידו כיו"ר מועצת חינוך ב-1 לדצמבר. מועצת חינוך בחרה פה אחד בלילי בירקנפלד לתפקיד יו"ר המועצה החדש.

הרכב מועצת חינוך הנוכחי הוא: לילי בירקנפלד (יו"ר), עוזי הניג (מנהל הקהילה), שני ברושן (רכזת החינוך החברתי), עמית שמחי (רכזת הגיל הרך), דותן הורוביץ, מור בקון, דרור טל, עפרה מלכא, הילה צפריר, נורית ביננפלד, ענבל לואיס, שלומית לבבי, מיכאל סלע (משקיף מטעם ועדת ביקורת).

תודה גדולה לאידו שניווט את החינוך בתקופה לא פשוטה והשקיע הרבה מזמנו (בהתנדבות) ובהצלחה רבה ללילי בתפקידה החדש.

ההרכב רב המשתתפים, 13 במספר, מעיד על הרצון של רבים וטובים להשפיע ולנווט את תחום החינוך החשוב כל כך והמרכזי בחיי קהילת דביר. בהצלחה!

 

ועדה מוניציפלית בהילוך גבוה

כפי שניתן לקרוא בעלון זה ליאור חיון לקח על עצמו להוביל ולקדם נושאים מוניציפליים רבים שהתעכבו בשנים האחרונות. בעזרת ועד האגודה וצוות מתנדבים חברי הוועדה שהנושאים חשובים להם, נעשה מיון של הנושאים לטווח הקצר ולטווח הארוך והוקמו ציוותי מישנה לטיפול בהם.

כמו כל נושא מוניציפלי זה דורש תיכנון, תקציבים ושיתוף המועצה וגופים אחרים. אבל החשוב זה שהדברים זזים ובקרוב נוכל לראות זאת גם בשטח.

 

יש לנו רכזת תרבות

מיכל קליינר לקחה על עצמה בהתנדבות לרכז את ועדת תרבות. כצעד ראשון ערכה מפגש פתוח לשיחה על התרבות המתאימה לקהילת דביר המגוונת. את ה"אני מאמין" שלה קיראו במדור תרבותניק שנפתח מחדש לאחר תקופת יובש ארוכה. שיהיה לך בהצלחה מיכל ולכל הצוות שתצליחי לגייס!

 

תרמנו דם

לפני כשבועיים התקיימה התרמת דם בדביר. תרמו מדמם רק 19 תורמים, מספר קטן יחסית לישוב שהצעיר עצמו ושילש את מספר תושביו. מקווים להגדיל את מספר התורמים בהמשך.

השארת תגובה